Handelsbetingelser– gældende fra 8. december 2021
Generelle oplysninger
ChristinaMie &C (”&C”)
Etableret 2021 CVR. nr. 39312137
Gøgevænget 23, 4622
Kundeservice: Shop@ChristinaMie.dk
1. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. &C har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra &C med information om, at vi har afsendt varen. Ved køb af kager gælder særlige aftaler. Alle kager bestilles og bekræftes direkte med ejeren Christina, når aftale er bekræftet fra begge parter og råvarer er indkøbt til bestillingen kan bestillings ordreværdi ikke refunderes. Ved annullering af bestilling efter råvareindkøb, skal det aftalte beløb afregnes.
2. Betaling
På And-C.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, GPay og &C Gavekort. &C Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos &C’ valgte (Stribe og MobilePay) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på And-C.dk, er det kun &C’ certificerede samarbejdspartner, og ikke &C, som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og &C’ certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter And-C.dk.
3. Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- DAO – Levering til privatadresse eller pakkeboks/postbutik
- PostNord – Levering til privatadresse eller pakkeboks/postbutik
Bemærk, at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering. Forventet leveringstid er 1-4 hverdage, dog vil ordrer indeholdende produktionsvarer og/eller special fremstillede produkter, som udgangspunkt have en længere leveringstid. Leveringstiden fremgår af den enkelte vare. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. &C Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i Danmark, og kan efter aftale sende til udlandet mod betaling af fragt.
4. Vilkår for køb af “made to order”/bestillingsvarer på And-C.dk
Nogle af de produkter vi sælger fra And-C.dk er bestillingsvarer. Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvare eller en vare der sættes i produktion efter ordreafgivelse. Aftaler om køb af bestillingsvarer på And-C.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra &C. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra &C med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en bekræftelse og varen er afsendt.
Information omkring produktet
Alle håndlavede produkter er lavet enkeltvis og oftes sættes produktion først igang ved køb på webshoppen.
Alle produkter er håndlavet og af naturlige materialer. Derfor vil der forekomme særlige mærker, luftbobler, huller eller ujævnheder. Alle disse kendetegner unikt og håndlavede produkter. Disse karakteristikas kan ikke undgås under den håndlavede proces og er med til at gøre hvert produkt unikt. Det er en del af charmen ved at købe håndlavede ting!
Du kan være sikker på at håndlavede produkter fra &C er unikke og fås derfor kun i begrænset omfang.
Vær opmærksom på at det ikke er anset som fejl i produktet, ved de ovennævnte særheder. Alle produkter er lavet i hånden og derfor er ingen stykker ens, men lignende den repræsenteret på billedet. Du er altid velkommen til at kontakte os for ekstra billeder, hvis du er i tvivl.
Læs mere her: FØR DU KØBER
5. Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- Har modtaget din vare
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte Kundeservice. Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
5.1. Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal selv betale udgifterne til returnering.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Pakken sendes til
&C
Gøgevænget 23
4622 Havdrup
5.2. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet
- Special producerede produkter
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis kosmetik og hudpleje mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
- Du bryder plomberingen på særligt lukkede produkter, som hudpleje
5.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
5.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke differencen refunderet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
5.5. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
6. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på And-C.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
6.1. Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Kundeservice. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
6.2. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
7. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på And-C.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
- Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for &C. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
8. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på Shop@ChristinaMie.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen har du følgende muligheder for at klage:
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
- Center for Klageløsning, via Klageportalen for Nævnenes Hus her
- EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Shop@ChristinaMie.dk
9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
And-C Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.